Contoh Makanan Lemak Tepu

+17 Contoh Makanan Lemak Tepu 2022. Lemak tak jenuh baik dikonsumsi karena dapat membantu pertumbuhan sel. Contoh lemak tepu adalah daging berlemak, susu, keju, mentega dan sebagainya.

Contoh Makanan Tinggi Lemak Mutakhir
Contoh Makanan Tinggi Lemak Mutakhir from belajarsemua.github.io

56 lemak tepu dan lemak. Contoh lemak tepu adalah daging berlemak, susu, keju, mentega dan sebagainya. Makanan berkolesterol seperti piza burger dan ayam goreng juga perlu dielakkan kerana lemak tepu yang terhasil akan menyempitkan salur darah.

Makanan Berkolesterol Seperti Piza Burger Dan Ayam Goreng Juga Perlu Dielakkan Kerana Lemak Tepu Yang Terhasil Akan Menyempitkan Salur Darah.


Antara contoh lemak tepu yang biasa didapati termasuk: Lemak tak jenuh baik dikonsumsi karena dapat membantu pertumbuhan sel. Lemak tidak sihat ini mampu.

Contoh Lemak Tepu Adalah Daging Berlemak, Susu, Keju, Mentega Dan Sebagainya.


Contoh lemak tak tepu anirozaini olive house lemak tepu vs lemak tidak tepu tahukah anda lemak terbahagi kepada dua jenis iaitu lemak tepu dan lemak tidak. Asid butirik dengan 4 atom karbon (terkandung dalam mentega) asid laurik dengan 12 atom karbon (terkandung dalam minyak. 56 lemak tepu dan lemak.

Belum ada Komentar untuk "Contoh Makanan Lemak Tepu"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel